11 februari

Jag är fortfarande krasslig så den vanliga sugen efter ridning var inte så påtaglig. Men kusarna måste ju motioneras, det är bara att masa sig ut.

På Loppan red jag ut i skogen. Skrittade fram en stund och började sen trava. Och vi travade, och travade, och travade.. Jag ville få henne att sänka sig framåt neråt på egen hand så jag och lirkade lite på långa tyglar. Och sidär, det gjorde hon kanonbra! Halvvägs upp i skogen så blev det mera snö för henne att trampa i, och mot slutet hade hon verkligen spaghettiben. Men så fort vi vände hem så blev det ka-ching i hjärnan på henne och jag hade inte en lugn stund. Men hon var riktigt härligt att rida idag, hon gjorde mig glad :)

Efter lite mat och peppning från  mig själv stack jag ut med Meya och red intervaller längs rakbanan. Det blev 3km galopp idag, inte så mycket, men har inte intervalltränat på länge så nästa gång blir det fler turer upp och ner. De två sista sträckorna var galoppfattningarna perfekta, det lyste upp hela ridturen.

Längs halva sträckan, dvs. efter 250 meter, så kortade jag henne och gjorde galoppombyte, vilket gick över förväntan. Som vanligt fixade hon det bättre i höger-vänster, men vi övar på!


En printscreen från Google Earth, vet inte hur gammal den är. Men såhär ser det ut hemma hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0