19 februari

Har lyckats lägga om min spanskalektion på fredagsförmiddagarna, istället så har jag dubbeltimme på onsdagar. Vilket betyder att jag kan ta en senare buss på fredagar, vilket betyder att jag gott och väl hinner rida minst en häst innan skolan. Och det var precis det jag gjorde idag!

Tog ut Loppan på en tur i skogen och längs byvägen. Hon var väldigt lätthanterlig från början, men efter att vi träffade på en älg på några meters avstånd blev hon smått hysterisk. Fjantrumpa, hon tycker inte om älgar haha :) vi mötte både en räv och två älgar när vi var ute i skogen i tisdags, och det gjorde henne nervös också. Fegishäst ♥ Hon fick även dra en lite snabbare galopp när det körde upp en timmerbil med dubbla lass bakom oss. Men sådant bryr hon sig inte alls om konstigt nog!

Hon har inte blivit ordentligt riden sedan i tisdags, så hon var ganska pigg och glad. Jag lät henne hållas, eftersom när jag väl bad henne om något fixade hon det. Hon gick stadigt i form i trav, skritt var sisådär eftersom det mest blir powerwalk för hennes del.

Nu får jag bra med tid att tvätta och packa klart när jag kommer hem vid halv fem, skööönt! Meya får troligen vila idag, ska försöka ta ut henne på en promenad ikväll iallafall.

Vi hörs ikväll!


Kommentarer
Postat av: Madelene

Aha, jo det lät ju vettigt:)



oj:O Trodde det var i närheten så man kunde åka och kika på er men ja.. sex timmar blir nog lite lång resetid för att bara kolla haha^^, men som sagt lycka till då:) Har du int sagt tack förut så antar jag inte man ska börja nu;)

2010-02-19 @ 14:05:37
URL: http://madurskaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0