Loppan & Korven

Red Loppan på banan. Satte på henne gramanen eftersom hon vart lite jobbig på sista tiden med att inte ta förhållningar och istället kört upp huvudet. Har nästan aldrig ridit henne med graman tidigare eftersom hon inte accepterat det, men hon har mognat på det sättet de senaste månaderna och hon godtog den helt! Red med den löst i början och kortade sedan för att sedan släppa efter och korta igen. Och hon accepterade den över förväntan.

Gick ut för att pressa henne redan från början för att se vad hon gjorde. I skritt red jag mindre volter, förböjde henne, red sidförande och igångsättningar. Hon har lite problem med ryggningen då hon genar åt höger, detta gör hon även vid halter. Sköt tillbaka henne varenda gång hon flöt ut, och till slut ryggade hon och stod still på rakt spår.

I traven så fick hon jobba på i en längre trav. Hon får en sorts trippig trav när man samlar ihop henne, och eftersom hon svarade så bra på gramanen vågade jag driva på henne fast fortfarande ha henne i den låga formen. Red först i en åtta med halvhalt och omställning i mitten av banan. Hon käftade emot i början men efter lite ihärdighet så slutade hon bry sig och gjorde halvhalt som jag bad henne. Sedan följde jag fyrkanten och red ökad trav längs långsidorna och kort trav på kortsidorna. Försökte ändå pusha på henne i den kortare traven, och gud vad fint hon jobbade på! Slutade när hon gick som bäst. Fiiiin häst!

När jag var klar med Loppan red jag ut på Korven för att röra på honom eftersom Linda var hemifrån. Och vilken skillnad det var sen jag red honom sist! Han har blivit biiifff! Han bar upp sig själv mycket bättre och gungade inte alls på kotorna. Jag försökte också få ihop honom i trav och oj, det kunde han visst! Fast han tyckte att jag var lite irriterande med ställningen och sidförande, det var ju jobbigt! Sötkorv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0