Min kavaj

Just det, det glömde jag säga! Innan tävlingen i lördags så åkte vi in till Sundsvall och in på Equeen, bla. för att byta min kavaj. Har använt en Kingslandkavaj sedan -08, men skickade iväg den i höstas för byte eftersom lite sömmar börjat lossna i tyget. Och nu kändes det liksom som ett bra läge att hämta ut en ny, lagom till årets tävlingar. Och som tur var hade de en annan kavaj i rätt storlek! Och ännu trevligare var att det här var en annan modell som passade mig bättre. Den förra var lite för lång både i ryggen och ärmarna, men satt bra runt midjan. Och för mig som är lite kort och bred så satt den inte optimalt. Denna kavaj dock, var en kortare modell + kortare ärmar, och den satt verkligen som smäck! Härligt!

Kingsland är enligt mig den snyggaste kavajen på marknaden, men kvalitén är inte den bästa och modellen jag hade förut var inte den som passade mig bäst. Hade därför hunnit spekulera i att byta till en Pikeur, just eftersom de har kortare modeller, men det behövdes ju inte den här gången! Får hoppas att det är bättre tygkvalité i den här kavajen, för den är ju så gudomligt snygg! Vad tror ni? Stil vs. kvalité?

Ursäkta för ljusa bilder.

Kommentarer
Postat av: elin

pikeur är hemska, gillar inte dom. fula! haha men Kingslands är däremot sjukt snygga, älskar kragen sspeciellt :) hellre det.

2010-02-23 @ 20:44:28
URL: http://elinwaahlin.blogg.se/
Postat av: Anna Jonell

Jag röstar på stil! En kavaj slits ju inte så hårt. Det räcker att ha på sig den en stund innan ,man ska in på banan, under ritten och naturligtvis på prisutdelningen;)

2010-02-24 @ 13:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0