Nionde februari

Usch vad jag hatar förkylningar! De går aldrig över. Tror att jag börjar få feber också, woohoo verkligen! Gnäll gnäll gnäll. Men något som är ognäll är att jag är ledig idag! Hade bara en lektion totalt, och jag fick slippa den på grund av mina halvtaskiga busstider. Måndag-torsdag går de enda tillgängliga bussarna 7.45 och 15.45. Det går en tidig buss på fredagar klockan 1 men på fredagar har jag fullspäckad eftermiddag. Jag älskar verkligen busstillgängligheterna! Det är nog det värsta att gå på den skola jag går. Stadsbussen går 13.15 alla dagar men då kommer jag bara halvvägs hem.

Men iallafall! Idag ska jag få lite gjort, med alvedon och kaffe klarar jag allt! Jag ska mocka, fixa annat i stallet som att linda upp lindor från helgen, rida Meya i nysnön (det har äntligen slutat snöa men det räcker mig ungefär till midjan), kanske longera Lubbe, snyta mig, äta middag och åka på dressyrträning. Vet inte riktigt säkert än, eftersom Mamma jobbar och Pappa jobbar och kommer inte hem förrän på torsdag. Den som lever får se! Isåfall är det Loppan som ska iväg.

Men jag hade en sådan fantastisk sinnesnärvaro att jag fotograferade min frukost! Vem vill inte veta vad jag äter liksom?! Rågmacka med stekt ägg och korv, rekommenderas! Eller, mackan var också stekt lite grann.. Knastrigt men mättande!





Den sista bilden är på mitt sugrör. Viktigt att dricka pingviner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0