Skojar ni med mig eller?

Hemma hos oss var det 32 jäävla minusgrader imorse. Man har vant sig vid kylan men går det under trettiostrecket blir det faktiskt märkbart. Som tur var fick jag skjuts upp till bussen, hade aldrig överlevt de 500 metrarna promenerandes!

Igår kväll åkte jag i alla fall upp på Wången med Mamma och Linda för att rida i ridhus och hoppa lite grann med Loppan och Korven. Vi byggde upp Huset med lite titthinder under. Satte på Loppan först den fasta martingalen och sedan gramanen. Detta visade sig vara ett framgångskoncept! Hon sänkte sig i nacken och bar upp sig mycket bättre än vad hon hade gjort om jag bara hade haft martingal. Ändå hade jag gramanen rätt så löst! Men det bästa var nog att hon tog mina förhållningar utan tjafs. Hindren var ju låga i början så jag satt och rullade på dem. Det var så roligt att jag inte ville sluta, haha! Innan jag började hoppa red jag ganska länge över en ensam bom, som hon fick länga och korta sig mot, och byta varv ganska ofta. Red större och mindre volter, längre och kortare anridning, ställt och rakt spår. iiih vad bra det gick!

Avslutade med att hoppa banan på dryga metern. Hon blev lite ofokuserad och fick till lite tokiga språng i början. Red en evighetsbana och hoppade tills hon lyssnade tillräckligt bra så att jag fick möjligheten att lägga henne rätt på alla hindren. Avslutade med galoppjobb på lite längre tygel.

Nej nu ska jag fortsätta med geografin, tjoho!


Kommentarer
Postat av: warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Haha ja xD

2010-02-22 @ 20:59:26
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: EmilWick

VICTORIA!

Jag såg dig på skolan idag :)



Jag bomba dig med en pappershandgranat :))

2010-02-22 @ 21:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0