Sommarvärme, -10!

Det blev en kort tur med Meya på banan. Pressade henne lite redan från början och det gick över förväntan! Hon var lite tungriden när jag red lätt och hög i nacken när jag satt ner, så jag växlade mellan lätt sits och lodrät sits tills hon var lika jämn i båda. Red skänkelvikningar, som gick mycket bättre idag än igår på träningen, haha! Jag försökte inte fippla så mycket, utan göra vad Sara sa åt mig att göra. Och då brukar det ju gå bra! Heja Sara!

När jag borstade av Meya efteråt på halsen la jag av en extraordinär nysning, ni vet en sån där som kommer ända inifrån hjärnbarken och bara kastar sig ut som ett rytande lejon till attack. Nä men ni vet vad jag menar. Jag stod precis bakom Meyas öron men hon blinkade inte ens. Korven däremot i boxen bredvid, blev dunderförskräckt och såg sig om för att kolla vart den sabeltandade tigern gömde sig.

Mamma longerade Loppan med pessoaselen.



Har ni också hästar som kan stå lösa i gången när ni gör iordning? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0