Den 4 mars

Hejhallå!
Idag fick jag åka tefat på idrotten, det ni! Roligt men blött, efter ett antal kraschar.
Kom hem vid två-halv tre, var ute med Loppan kvart över. Red ett markarbetspass, och hon jobbade okej i traven. Hade gramanen löst så att hon kunde söka sig neråt på egen hand. Lät henne trava på i ganska friskt tempo och red mycket skritt & travövergångar. Hade en bom som jag bytte varv över. Hade även ställt upp tre låga hinder på ena långsidan med 9 meter emellan. Hon lyssnade, men inte mer, men mina provisoriska hinderstöd, potatislådor, blåste omkull HELA tiden. Irriterande! Hästen var ganska irriterande också. Ingen direkt givande ridtur. Skrittade ut en sväng som avslutning.

Och efter det fick jag rida Korven! :) Linda red Meya och vi red längs vägen. Haha, Linda fick inte riktigt stopp på Meya, som glatt travade iväg. Korven kom efter, fast han galopperade.. Täby nästa liksom! Det var riktigt roligt att rida Korven, och på hemvägen trillade jag nästan av pinn, han gick banne mig rida ihop! Fin Korv. :)

Nu blir det dusch, spanska och sömn. Tar halv tio-bussen imorgon så jag ska rida ett markarbetspass på Meya från morgonen. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0