Lördag

Det var gräslig kallt imorse, upprepade -27, men två på dagen så var det -2, så jag pallrade mig ut på Meya. Bestämde mig som hastigast för konditionsträning, vilket blev tio km galopp i lätt sits. Jobbigt! Meya skulle kunnat dra en repa till när vi var klara! :) Tror att det blev totalt blev en ridtur på cirka 16km, allt som allt. I solsken, inte dåligt!

Dock började jag frysa som en tok efter middagen, så det tog ett tag innan jag kom ut med Loppan. Drog mig lite grann, längtade inte riktigt efter att rida henne så att säga. Men ack vad jag bedrog! Hon var helt, helt, helt underbar! Har ju ridit henne på graman praktiskt taget varje dag den senaste veckan, så nu tog jag bara på henne träns med vanligt bett. Och iiii allt fungerade på en gång! Traven var klockren, red öka och minska, och avsaktningar och halter. Allt fixade hon perfekt! Och galoppen var så himla fin, alltså jag svävade seriöst på små moln. Hon arbetade på som ingenting, gick att korta och länga och flytta in och ut och styra vart man ville. Gud vad lycklig jag blev! :)
När det gick så pass bra så red jag inte länge på banan, utan vi stack ut och skrittade en lång tur. Underbara häst! Hon har sina stunder. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0